• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 7 مرداد 1398
کد مطلب : 69092
+
-

نوید بارش‌های پاییزی  پر و پیمان

مدیر کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان این‌که تا پایان سال آبی جاری بارشی در استان رخ نمی‌دهد، گفت: این در حالی است که بارش‌های پاییز به موقع آغاز می‌شود.  شاهرخ پارسا در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: براساس نقشه‌های پیش‌یابی بارش‌های پاییز سال آبی ۹9-۹8 نسبت به میانگین آن ۳۰ درصد افزایش می‌یابد. 
وی ادامه داد: بارش‌های پاییز در مهرماه از شدت خوبی برخوردار خواهد بود. شدت بارش‌ها در آبان و آذر از حد نرمال کمتر می‌شود، با این حال بارش‌های عادی برای پاییز امسال پیش‌بینی می‌شود.  مدیر کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری همچنین از افزایش یک درجه‌ای دما برای ماه‌های مرداد و شهریور خبر داد و افزود: دمای امسال در مقایسه با سال گذشته ۱/۱ درصد افزایش و در مقایسه با بلندمدت 4/0 درصد افزایش داشته است.  پارسا میانگین بارش‌های سال زراعی جاری را ۸۳۲ میلی‌متر اعلام کرد و گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد ۲۴۹ درصدی و در مقایسه با میانگین بلندمدت از رشد ۴۴ درصدی برخوردار است. 
وی با بیان این‌که چهارمحال و بختیاری رتبه سوم کشوری را در خصوص میانگین بارش‌های سال آبی جاری دارد، خاطرنشان کرد: بارش‌های موثر بهار استان را از نظر مقدار بارش پس از استان‌های ایلام و لرستان در جایگاه سوم قرار داده است. 
مدیر کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری توضیح داد: با وجود این همچنان بخش قابل توجهی از مساحت استان درگیر خشکسالی است و عمق خشکسالی سال ۹۶ همچنان بخش‌های زیادی از استان را با چالش مواجه کرده است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید